Jean-Luc Godard : Vintage Κινηματογραφικές Αφίσες

Μήνυμα σφάλματος

  • Notice: Undefined index: taxonomy_term στην similarterms_taxonomy_node_get_terms() (γραμμή 518 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 στην similarterms_list() (γραμμή 221 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 1 στην similarterms_list() (γραμμή 222 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).

O Jean-Luc Godard άφησε αδιαμφισβήτητα τη σφραγίδα του στην ιστορία του σύγχρονου κινηματογράφου. Ο Γαλλοελβετός στην καταγωγή σκηνοθέτης συνδέθηκε με ένα από τα πιο σπουδαία και επιδραστικά κινήματα του σινεμά, γνωστό ως Nouvelle Vague (Nέο Κύμα).

Ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του ‘50 έκαναν την εμφάνισή τους νέες ιδέες, πρωτοπόρες για την εποχή μέσω της γαλλικής εφημερίδας “La Gazette du Cinema” στην οποία ο Godard αρθρογραφούσε υπογράφοντας με το ψευδώνυμο Hans Lucas. Λίγο μετά προέκυψε και η συνεργασία με τα “Cahiers du Cinema” όπου σχολίαζε και παρέθετε κριτικές για ταινίες της εποχής, απομυθοποιώντας μέσα από τα κείμενά του τα κλασικά χολυγουντιανά πρότυπα που είχαν τεθεί και καθιερωθεί μέχρι τότε.

Η πρώτη του ολοκληρωμένη μεγάλου μήκους ταινία αποτέλεσε γεγονός το 1960 και έφερε τον τίτλο “À bout de souffle” (Με κομμένη την ανάσα). Πρόκειται για ένα πραγματικό έργο τέχνης που σημάδεψε το Νέο Κύμα και καθιέρωσε και επίσημα τον εξαιρετικό και ιδιαιτέρως γοητευτικό ηθοποιό Jean-Paul Belmοndo. Κάπως έτσι έγινε η αρχή και στη συνέχεια ακολούθησαν και άλλες ταινίες (βλ. Pierrot Le Fou, Vivre Sa Vie, Alphaville, Masculin Féminin κ.ά) σε πολλές από τις οποίες μάλιστα πρωταγωνίστησε η τότε σύζυγος και μεγαλύτερη μούσα του, Anna Karina.

Twitter icon
Facebook icon
Google icon
StumbleUpon icon