Bazooka: ''Έχουμε μπει μέσα στο παιχνίδι''

Μήνυμα σφάλματος

  • Notice: Undefined index: taxonomy_term στην similarterms_taxonomy_node_get_terms() (γραμμή 518 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 στην similarterms_list() (γραμμή 221 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 1 στην similarterms_list() (γραμμή 222 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).

Ένα από τα συγκροτήματα που έχουν προκαλέσει αίσθηση τα τελευταία χρόνια είναι αναμφίβολα οι Bazooka. Άλλοτε με garage και ψυχεδελικούς ήχους και άλλοτε με πιο punk αναφορές, έχουν καταφέρει να κρατούν σε εκγρήγορση το κοινό τους. Μεγόλο μέρος της φήμης τους το οφείλουν στις live εμφανίσεις τους. Οπότε βρήκαμε την αφορμή να μιλήσουμε με το συγκρότημα λίγες ημέρες πριν την εμφάνισή τους στη Πάτρα και πιο συγκεκριμένα στη ''Γιάφκα'', στις 7 Δεκεμβρίου, στα πλαίσια των συναυλιών που κάνουν για την προώθηση της νέας τους δουλειάς με τίτλο ''Ζούγκλα'' που κυκλοφορεί από την Inner Ear.

Φωτογραφίες: Πέννυ Λιατομάτη

 

Το νέο E.P. με τίτλο ‘’Ζούγκλα’’ κυκλοφόρησε στις 27 Νοέμβρη. Ποιες είναι οι σημαντικότερες διαφορές του με την έως τώρα δισκογραφία σας;
Η νέα μας δισκογραφική δουλειά γεφυρώνει τον ήχο του τελευταίου μας δίσκου, της «Άχρηστης Γενιάς» με τους πιο garage/ψυχεδελικούς ήχους του πρώτου μας δίσκου. Ταυτόχρονα όμως καταφέρνει να είναι ένα βήμα «μπροστά» σε σχέση με ότι έχουμε κάνει μέχρι στιγμής. Τόσο από την πλευρά της παραγωγής και ενορχήστρωσης όσο και της σύνθεσης των κομματιών.

Σχεδιάζετε κάτι για την προώθησή του;
Για την προώθηση του «Ζούγκλα» E.P. έχουμε είδη κάνει ένα videoclip για το ομώνυμο τραγούδι καθώς και μια σειρά από live εμφανίσεις ανά την Ελλάδα. Ακολουθούν live στην Πάτρα στην ΓΙΑΦΚΑ και στην Κόρινθο στο Artichoke, στις 7 και 8 Δεκεμβρίου αντίστοιχα, με τους Cosmic Shadows και στην Αθήνα στις 23 Δεκεμβρίου στο Gagarin με τους A Victim Of Society.

Πρόσφατα αλλάξατε δισκογραφική στέγη υπογράφοντας στην Inner Ear. Ποιοι είναι οι στόχοι σας από αυτήν την αλλαγή δισκογραφικής στέγης;
Χρειαζόμασταν μία δισκογραφική εταιρία που να είναι συνεπής μαζί μας και να πιστεύει σε αυτό που κάνουμε. Επίσης θέλαμε να δοκιμάσουμε να συνεργαστούμε με μία εταιρία η οποία έχει χρόνια παρουσίας στο χώρο της ανεξάρτητης ελληνικής μουσικής σκηνής. Και η Inner Ear μας καλύπτει και στις δύο περιπτώσεις. Στόχος μας είναι να ανοιχτούμε περισσότερο στην Ελλάδα παράλληλα με την παρουσία μας στο εξωτερικό.

Πόσο έχουν αλλάξει οι Bazooka του σήμερα σε σχέση με τα παιδιά που ξεκινούσαν την πορεία τους από τον Βόλο;
Οι Bazooka του σήμερα έχουν στην πλάτη τους περιοδείες σε Ευρώπη και Αμερική και κυκλοφορίες σε Αμερικάνικα, Γαλλικά και Ελληνικά label. Τα live και η συνεργασία με ανθρώπους ανά τον κόσμο μας έχουν γεμίσει με εμπειρίες και μας έχουν κάνει πιο ανοιχτούς και υπομονετικούς. Έχουμε μπει μέσα στο παιχνίδι. Όταν ξεκινούσαμε από το Βόλο απλά φανταζόμασταν πως θα μπορούσε να είναι όλο αυτό το παιχνίδι. Η αλήθεια είναι πως μέσα στη φαντασία μας όλο αυτό το πράγμα φάνταζε πιο εύκολο και ονειρικό. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι πρέπει να είμαστε συνέχεια σε εγρήγορση. Όταν ήμασταν πιτσιρίκια στο Βόλο απλά θέλαμε να κάνουμε μουσική να βρούμε μια εταιρία και να περιοδεύσουμε στο εξωτερικό. Αυτό το όνειρο έχει ήδη εκπληρωθεί. Αυτό που μας μένει τώρα είναι η μουσική μας να γίνει και βιοπορισμός.

Έχοντας κάνει αρκετές περιοδείες στο εξωτερικό, τι θεωρείται ότι πρέπει να αλλάξει στην Ελλάδα ώστε να αναπτυχθεί η εγχώρια σκηνή;

Η εγχώρια σκηνή δεν έχει πραγματικά τίποτα να ζηλέψει από αντίστοιχες του εξωτερικού. Υπάρχει πλέον μεγάλη ποικιλία  και πολύ ποιοτική μουσική. Αυτό που πρέπει να αλλάξει στην Ελλάδα είναι η νοοτροπία του τζάμπα. Προφανώς ζούμε σε δύσκολους καιρούς αλλά η κύρια πηγή εσόδων για τους μουσικούς είναι οι ζωντανές εμφανίσεις. Όταν ο κόσμος έχει συνηθίσει να πληρώνει τρία ευρώ για ένα live ή και τίποτα κάποιες φορές, οι μπάντες δεν μπορούν να σταθούν οικονομικά και για αυτό βλέπεις ένα σωρό μουσικούς με ταλέντο να κάνουν ένα σωρό δουλειές του ποδαριού και να μην μπορούν να αφιερώσουν το χρόνο που χρειάζεται για να αναπτύξουν αυτό που αγαπάνε πραγματικά. Για αυτό όμως δεν ευθύνεται τόσο το κοινό αλλά πιο πολύ οι μαγαζάτορες που προτιμάνε να έχουν χαμηλό εισιτήριο για να γίνεται η κατανάλωση στο μπαρ. Νομίζω πάντως πως και αυτό σιγά σιγά θα αλλάξει όσο η «σκηνή» δυναμώνει και οι μουσικοί μπορούν να παίζουν με τους δικούς τους όρους.

Πως αντιδρά το κοινό του εξωτερικού στα ελληνόφωνα κομμάτια σας, που δεν καταλαβαίνει του στίχους;
Το κοινό στο εξωτερικό αντιδρά με τα ελληνόφωνα όπως και με τα αγγλόφωνα από τη στιγμή που του αρέσει η μουσική. Ακόμα περισσότερο δείχνουν ενδιαφέρον με τα ελληνικά γιατί τους φαίνονται πρωτότυπα και εξωτικά. Υπάρχουν πολλά live που έχουν προσπαθήσει να τραγουδήσουν τις λέξεις σε ελληνικά κομμάτια. Ειδικά σε τραγούδια μας όπως η «Επανάληψη» ή το «Κορίτσι Στην Ακτή» που κάποιες λέξεις επαναλαμβάνονται και μπορούν να τις πιάσουν. Το πρόβλημα με τα ελληνικά στο εξωτερικό έγκειται στο πως θα προωθήσεις τη δουλειά σου μέσω internet. Τα κομμάτια και οι τίτλοι δίσκων αναγκαστικά έχουν δύο τίτλους. Τον πρωτότυπο και τον μεταφρασμένο και αυτό μπορεί να φάνει αποτρεπτικό για τις ξένες εταιρίες. Το κοινό πάντως γουστάρει. Έχουμε ήδη κάνει τέσσερεις ευρωπαικές περιοδείες με τα ελληνικά κομμάτια.

Έχετε μετανιώσει για κάτι που έχετε κάνει ως συγκρότημα;
Δεν έχουμε μετανιώσει για κάτι όχι. Ίσως τα πρώτα χρόνια ήμασταν λίγο πιο ανέμελοι και χύμα από όσο έπρεπε σε οργανωτικό επίπεδο αλλά δεν πειράζει, και αυτό μάθημα ήταν.

Πόσο εύκολο είναι να φτάσει η μουσική σας στις επαρχιακές πόλεις της Ελλάδας;
Για να γίνει αυτό χρειάζεται να έχουμε συχνή παρουσία με live στις επαρχιακές πόλεις. Έτσι “χτίζεις” το κοινό σου. Και κατ’ ουσία ήμαστε live μπάντα. Πρέπει να μας δει κάποιος ζωντανά για να καταλάβει στο 100% περί τίνος πρόκειται.  Μπορεί κάποιος να σε βρει και από το internet ή από κάποιο άλλο μέσο αλλά τα live κάνουν τη δουλειά. Το πρόβλημα όμως είναι ότι σε πολλές επαρχιακές πόλεις τα λεφτά που δίνουν δε φτάνουν ούτε για τις βενζίνες. Θέλουμε καιρό τώρα να στήσουμε μία περιοδεία σαν αυτές που κάνουμε στο εξωτερικό. Να παίξουμε δηλαδή στις μεγάλες πόλεις και ενδιάμεσα να πάμε και στις πιο μικρές. Έτσι μπορεί να βγει άκρη πιο εύκολα καθώς μπορούν τα έξοδα και τα έσοδα να έρθουν σε μια ισορροπία.

Ως μουσικούς πως σας φαίνεται η αύξηση του ενδιαφέροντος για το βινύλιο;
Η αύξηση του ενδιαφέροντος για το βινύλιο έχει λογική και δεν πιστεύω ότι είναι απλά μία μόδα. Υπάρχει ακόμα κόσμος που θέλει να πιάνει στα χέρια του ένα δίσκο και όχι απλά να τον έχει σε αρχεία στον υπολογιστή του. Με την υποχώρηση του ενδιαφέροντος για τα CD που ούτως ή άλλως ποτέ δεν ήταν τόσο γοητευτικά όσο ένας “κανονικός” δίσκος ήταν λογικό μία μερίδα ανθρώπων να στραφεί στο βινύλιο. Στο χώρο που κινούμαστε εμείς πάντως οι δίσκοι βινυλίου είχαν ανέκαθεν μεγαλύτερη πέραση από τα CD.

Θεωρείτε ότι το διαδίκτυο δίνει τη δυνατότητα στους καλλιτέχνες να διαχειρίζονται οι ίδιοι τη δημόσια εικόνα τους;
Προφανώς. Μπορούμε να ανεβάζουμε στο διαδίκτυο ότι θέλουμε, ότι ώρα το θέλουμε, όπως το θέλουμε. Επίσης η επαφή του καλλιτέχνη με το κοινό του είναι πλέον καθημερινή.

Έχοντας παίξει και άλλες φορές στη Πάτρα, σας έχει μείνει κάποια ανάμνηση;
Την γουστάρουμε «φουλ» την Πάτρα και θέλουμε να ερχόμαστε πιο συχνά. Μέχρι στιγμής έχουμε παίξει τρεις φορές. Μία στη Ρήγα Φεραίου στο Στέκι, άλλη μία στην πλαζ του ΕΟΤ που ήτανε φοβερά γιατί παίζαμε δίπλα από τη θάλασσα και έχουμε παίξει και στο τελευταίο Westside Festival. Ο κόσμος είναι πάντα ζεστός και το διασκεδάζει με τη ψυχή του.

Twitter icon
Facebook icon
Google icon
StumbleUpon icon