In A Better World

Μήνυμα σφάλματος

  • Notice: Undefined index: taxonomy_term στην similarterms_taxonomy_node_get_terms() (γραμμή 518 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 στην similarterms_list() (γραμμή 221 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 1 στην similarterms_list() (γραμμή 222 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).

Από τον Σταμάτη Τζιώλα

«Hævnen» στα δανέζικη γλώσσα σημαίνει εκδίκηση. Η ίδια η σκηνοθέτιδα (και συγραφέας) Susanne Bier, η οποία μας είχε δωρίσει παλαιότερα και το εξαίσιο «After The Wedding», δήλωσε ότι προτιμά τον αγγλικό τίτλο («In A Better World») του, γυρισμένου το 2010, κορυφαίου φιλμ της, γιατί αναδεικνύει μία ελπιδοφόρα προοπτική, σε αντιδιαστολή με τον πρωτότυπο τίτλο που εστιάζει στη ρεβανσιστική σκληρότητα.

Η ιστορία εκτυλίσσεται σε μία παραθαλάσσια πόλη της Δανίας και στο επίκεντρό της βρίσκονται οι διασταυρούμενες ζωές δύο οικογενειών. Οι δεκάχρονος Elias και ο μικρότερος αδερφός του, βλέπουν τους γιατρούς γονείς τους, Marianne και Anton, να βρίσκονται σε διάσταση, με τον τελευταίο να λείπει για μεγάλα χρονικά διαστήματα, εργαζόμενος σε έναν καταυλισμό προσφύγων, στο Σουδάν, εκεί όπου αντιμετωπίζει σκληρές, στα όρια της ανθρώπινης αντοχής, συνθήκες. Ο νέος συμμαθητής του Elias, Christian, μόλις έχει μετακομίσει από το Λονδίνο, μαζί με τον πατέρα του, Claus, μετά τον θάνατο της μητέρας του από καρκίνο. Μια δυνατή φιλία μεταξύ των δύο αγοριών αναπτύσσεται όταν ο Christian, διακατεχόμενος από συσσωρευμένο θυμό, απόρροια της απώλειας που βίωσε, υπερασπίζεται τον Elias που είναι παθητικός δέκτης εκφοβιστικών συμπεριφορών στο σχολείο. Όταν τα δύο αγόρια, εγκλωβισμένα στην παθιασμένη ανωριμότητά τους, οδηγηθούν σταδιακά σε μία άκρως ανησυχητική ροπή προς την κουλτούρα της βίας, ο Anton θα προσπαθήσει να τους διδάξει την αξία του διαλόγου, του ανθρωπισμού, της ανεκτικότητας και της άφοβης αξιοπρέπειας. Τα γεγονότα όμως δεν περιμένουν και οι ζωές όλων θα κινδυνεύσουν να κλονιστούν, με οδυνηρά αποτελέσματα. 

Η Bier, έχοντας συνεισφέρει και στο εμβριθές σενάριο του - μόνιμου συνεργάτη της - Anders Thomas Jensen, παραδίδει ένα σκηνοθετικό «masterclass», δημιουργεί μία στιβαρή, μεστή και σύνθετη πλοκή, επιτυγχάνει έναν αμείωτο αφηγηματικό ρυθμό και αντλεί από τους ηθοποιούς της (Mikael Persbrandt, Trine Dyrholm, Ulrich Thomsen αλλά και τους δύο μικρούς Markus Rygaard και William Jøhnk Nielsen) πραγματικά έξοχες ερμηνείες. 

Η ταινία, ως αναγνώριση των αναντίρρητων αρετών της, εκτιμήθηκε δεόντως από την κριτική και αγαπήθηκε μαζικά από το κοινό, αποσπώντας το Oscar και τη Χρυσή Σφαίρα καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας το 2011, ενώ πλήθος ήταν και οι διακρίσεις της σε διάφορα ευρωπαϊκά φεστιβάλ.

Στο αξέχαστο αυτό κοινωνικό δράμα, συναντούμε ένα πολύτιμο δείγμα σημαντικού, επίκαιρου, όσο και αναγκαίου σινεμά, το οποίο, πέραν του ισχυρού καλλιτεχνικού του αποτυπώματος, διαθέτει τη βαρύτητα και τη δυναμική να διανθίσει τον ψυχισμό μας, να συνδράμει στην όξυνση και στην καλλιέργεια του πνεύματός μας, να αμβλύνει την όποια εγγενή επιθετικότητά μας και, γιατί όχι, να αλλάξει τελικά τον τρόπο που προσεγγίζουμε την ύπαρξή μας. Ίσως έτσι φτάσουμε τελικά «Σε Έναν Καλύτερο Κόσμο».  

Twitter icon
Facebook icon
Google icon
StumbleUpon icon