Γραμμές Τέχνης: Θεατρικό εργαστήρι για παιδιά με έμφαση στην Αγγλική γλώσσα

Μήνυμα σφάλματος

  • Notice: Undefined index: taxonomy_term στην similarterms_taxonomy_node_get_terms() (γραμμή 518 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 στην similarterms_list() (γραμμή 221 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 1 στην similarterms_list() (γραμμή 222 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).

Υπεύθυνη: Σπυριδούλα Νικολοπούλου

Το εργαστήρι θεατρικής έκφρασης είναι μια πορεία διδασκαλίας, δυναμική, εκφραστική, διασκεδαστική και δημιουργική που έχει σκοπό να κινητοποιήσει τα παιδιά, βοηθώντας τα να ανακαλύψουν και να κινητοποιήσουν τα εκφραστικά τους μέσα: διαίσθηση, ικανότητα να αφουγκράζονται και να φτάνουν στη σύνθεση, αντίληψη, έκφραση των ψυχικών τους καταστάσεων, επικοινωνία. Η θεατρική έκφραση δια μέσου του παιχνιδιού τω ρόλων, των αυτοσχεδιασμών και των προσομοιώσεων, χρησιμοποιώντας δημιουργικά το σώμα και τη φωνή, θα είναι το σημείο αναφοράς για να δουλέψουμε και να αναπτύξουμε σημαντικές διδακτικές και εκφραστικές, θεματικές ενότητες. Για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω θα χρησιμοποιηθεί η «Μιμική Μέθοδος» του Orazio Costa. Σύμφωνα με τον Orazio Costa, υπάρχει στους ανθρώπους και ιδιαίτερα στα μικρά παιδιά, ένα ένστικτο που ονομάζεται «μιμικό ένστικτο». Αυτό, στο μικρό παιδί, βρίσκεται σε μορφή απολύτως πηγαία και αυθεντική.

Με ποιο τρόπο λοιπόν, το «μιμικό ένστικτο», μας επιτρέπει να εκφραστούμε; Όταν το σώμα μας, κατά τη διάρκεια μιας πράξης που ταυτόχρονα καθορίζεται από το αντικείμενο που προσπαθεί να μιμηθεί και είναι υποκειμενικό εξ αιτίας της φαντασίας, υιοθετεί συγκεκριμένες εντάσεις και ρυθμούς που αναλογούν σε αυτούς του αντικειμένου που μιμείται. Σ’ αυτό συμμετέχει ολόκληρο το σώμα και κατ’ επέκταση το αναπνευστικό και φωνητικό σύστημα. Ο σκοπός των ασκήσεων είναι: ενεργοποίηση των αισθήσεων, χαλάρωση και αύξηση της αυτοπεποίθησης. έκφραση δια μέσου ενός μη φραστικού λεξιλογίου. μετατροπή μιας οπτικής πληροφορίας σε λεκτική έκφραση. επαφή με τις προσωπικές, ψυχικές καταστάσεις.

Παράλληλα με τα παραπάνω, ως επιμέρους δραστηριότητα, θα δοθεί έμφαση και στην αγγλική γλώσσα, ούτως ώστε, η τριβή των παιδιών μ’ αυτή να είναι μέρος του συνολικού παιχνιδιού και όχι μάθημα. Στο τέλος των μαθημάτων θα πραγματοποιηθεί μία μικρή παράσταση με τα παιδιά. Το είδος του έργου θα αποφασιστεί όταν θα γνωρίζουμε το ανθρώπινο υλικό που θα έχουμε στη διάθεση μας. Θα παίξει ρόλο λοιπόν, όχι μόνον ο αριθμός των παιδιών αλλά και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Η Σπυριδούλα Νικολοπούλου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πάτρα. Μελέτησε και δούλεψε με τη μιμική μέθοδο του Orazio Costa ως μέλος της θεατρικής ομάδας CDRC στη Φλωρεντία της Ιταλίας όπου έζησε από το 1998 ως το 2012. Παράλληλα παρακολούθησε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου της Φλωρεντίας, Συγκριτική Λογοτεχνία και δούλεψε ως διερμηνέας και μεταφράστρια. Είναι κάτοχος του Proficiency. Έχει συμμετάσχει σε πολλές παραστάσεις κλασσικού ρεπερτορίου, κωμωδία και δράμα. Έχει διδάξει θέατρο και έχει σκηνοθετήσει παιδιά ηλικίας δημοτικού αλλά και ενήλικες στα πλαίσια θεατρικών εργαστηρίων σε ιδιωτικό σχολείο και καλλιτεχνικό οργανισμό στη Φλωρεντία.

Γραμμές Τέχνης (Μαιζώνος 271 Πάτρα)

Twitter icon
Facebook icon
Google icon
StumbleUpon icon