"Ο εραστής" του Χάρολντ Πίντερ στο θέατρο act

Μήνυμα σφάλματος

  • Notice: Undefined index: taxonomy_term στην similarterms_taxonomy_node_get_terms() (γραμμή 518 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 στην similarterms_list() (γραμμή 221 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 1 στην similarterms_list() (γραμμή 222 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).

Το θέατρο act φιλοξενεί την ομάδα X-Act Art και παρουσιάζει τη νέα της παραγωγή: «Ο εραστής» του Χάρολντ Πίντερ.

Σ' ένα προάστιο του Λονδίνου, ένα ευκατάστατο ζευγάρι, μέσα στην καθημερινή, αποστειρωμένη ρουτίνα του, συζητάει ανοιχτά για τον εραστή της συζύγου και τη συνάντησή της μαζί του τρεις φορές την εβδομάδα στο σπίτι τους κατά την απουσία του συζύγου στη δουλειά του. Μια κωμωδία αποκαλύψεων, ανατροπών και απρόσμενων στοιχείων που έρχονται να συνθέσουν ένα παιχνίδι ερωτικής συνωμοσίας.

Πόσο ανάγκη έχουμε τη φαντασίωση;
Ποια η σχέση μας με την πραγματικότητα;
Πόσο εκτιμούμε τον εαυτό μας και πόσο τους άλλους;
Πόσο μας ικανοποιεί η εικόνα μας και η εικόνα των άλλων;
Πόσο μας ικανοποιεί η εικόνα μας έτσι όπως αντικατοπτρίζεται στους άλλους;
Κατά πόσο περιστρέφονται όλα γύρω απ' την ικανοποίησή μας και το εγώ μας;
Κατά πόσο αναπτύσσουμε ουσιαστικές σχέσεις με τους άλλους, ακόμα και τους πιο οικείους, ή τους χρησιμοποιούμε προς δική μας τέρψη, επίτευξη προσωπικών στόχων και επιβεβαίωση του εγώ μας;

Μια αντισυμβατική-αναρχική εκδοχή μιας συμβατικής συζυγικής σχέσης. Ένας υπόγειος, "πολιτισμένος" πόλεμος προσωπείων και ρόλων.

Δύο χαρακτήρες στην ακραία κόχη της ζωής τους που επινοούν το τέλειο παιχνίδι στα όρια της ασφάλειας και της επικινδυνότητας: ασφάλειας σε σχέση με τον έξω κόσμο, επικινδυνότητας στη μεταξύ τους σχέσης.

"Οι λέξεις γίνονται όπλα επικράτησης και δουλοπρέπειας, οι σιωπές εκρήγνυνται, υπαινιγμοί λεξιλογίου ξεγυμνώνουν τους χαρακτήρες ως το μεδούλι." Μάρτιν Έσσλιν

Ο εραστής» του ΧΑΡΟΛΝΤ ΠΙΝΤΕΡ είναι η πέμπτη παραγωγή της X-Act Art που ιδρύθηκε το 2011 (ως X-Act) από την Κορίνα Χρυσάιδου και τον Γιώργο Χαρατζά. Η πρώτη περιλάμβανε κείμενα του Α. Στρίντμπεργκ («Μητρική Αγάπη» και «Η Πιο Δυνατή» σε μετάφραση Ερρίκου Μπελιέ) και παίχτηκε στο Ίδρυμα Μ.Κακογιάννης τον Ιούνιο του 2011. Η δεύτερη παραγωγή της εταιρείας ήταν ο «Έγιολφ» του Χ.Ίψεν, μικρή διασκευή του «Μικρού Έγιολφ», σε μετάφραση Ερρίκου Μπελιέ και παίχτηκε στο Θεατρικό χώρο «Βρυσάκι» στην Πλάκα τον Ιανουάριο-Μάρτιο 2013.

Η παράσταση αυτή οδήγησε στην τρίτη παραγωγή της εταιρείας: τη διασκευή του «Μικρού Έγιολφ» σε κινηματογραφικό σενάριο και τα γυρίσματα ταινίας μεγάλου μήκους σε σκηνοθεσία του μόνιμου συνεργάτη της εταιρείας Σπύρου Διαμάντη. Η ταινία βρίσκεται στη τελική φάση ολοκλήρωσής της.

Η τέταρτη παραγωγή της εταιρείας ήταν οι “Δανειστές” του Α.Στρίντμπεργκ σε μετάφραση Ερρίκου Μπελιέ που παίχτηκε στο θέατρο “Αλκμήνη” τον Μάρτιο-Μάιο 2014.

Η ομάδα X-Act Art χρησιμοποιεί σαν βάση στη δουλειά της τη μέθοδο αλλά και τη φιλοσοφία υποκριτικής της τεχνικής του Ντέιβιντ Μάμετ, που ονομάζεται «Πρακτική Αισθητική». Και η Κορίνα και ο Γιώργος σπούδασαν αυτήν την τεχνική στη σχολή του Ντέιβιντ Μάμετ στη Νέα Υόρκη και τη διδάσκουν στην Ελλάδα από το 2007. Για το σκοπό αυτό έκαναν τη μετάφραση και την έκδοση του εγχειριδίου της τεχνικής που ονομάζεται «ΕΝΑ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΗΘΟΠΟΙΟ».

Συντελεστές:
Συγγραφέας: Χάρολντ Πίντερ
Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές
Σκηνοθεσία: Γιώργος Χαρατζάς, Κορίνα Χρυσάιδου
Σκηνικά-κοστούμια-φωτισμοί: Θωμάς Οικονομάκος
Επιμέλεια κίνησης: Χρήστος Παπαδόπουλος
Βίντεο: Σπύρος Διαμάντης
Μουσική επιμέλεια: X-Αct Art
Φωτογραφίες: Δημοσθένης Μαραγκός
Παίζουν: Κορίνα Χρυσάιδου & Γιώργος Χαρατζάς
Φιλική συμμετοχή: Νίκος Παπαθανάσης

Παρασκευή 22 έως Σάββατο 24 Απριλίου στις 21.30 
Τιμές εισιτηρίων: 10€, 8€ (μειωμένο), 6€ (ατέλεια θεατρολόγων)
Πληροφορίες - κρατήσεις: 2610272037 & 6936122263

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ:

ΚΟΡΙΝΑ ΧΡΥΣΑΪΔΟΥ: Έχει σπουδάσει υποκριτική στην Αθήνα (Σχολή Αρχή).  Στη Νέα Υόρκη ειδικεύθηκε στην τεχνική υποκριτικής Practical Aesthetics (Πρακτική Αισθητική) στο Atlantic Theater Company, τη σχολή που ίδρυσε ο David Mamet και οι συνεργάτες του. Είναι ιδρυτικό μέλος της εταιρείας θεάτρου και πολιτισμού X-Act Art.

Ως ηθοποιός έχει παρουσιάσει δουλειά της σε Ελλάδα, Αίγυπτο, Αμερική και Αγγλία. Στα πλαίσια της θεατρικής ομάδας X-Act Art  έχει συμμετάσχει πρωταγωνιστικά σε 3 θεατρικές παραστάσεις και μια ταινία μεγάλου μήκους (που βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης). Επίσης έχει συνεργαστεί στο θέατρο με τους Κοραή Δαμάτη, Stephen Hutton, Μαρία Σάββα, Michael Seibel, Μιχάλη Βιρβιδάκη. Στον κινηματογράφο έχει συνεργαστεί με τους Λένα Μαρκογιάννη, Catherine Gulacsy, Ηλία Γιαννακάκη, Γιώργο Μαρκάκη και στην τηλεόραση με τους Κώστα Κωστόπουλο και Γιάννη Βασιλειάδη.  Επίσης, έχει μεταφράσει στα ελληνικά το βασικό εγχειρίδιο της Πρακτικής Αισθητικής, “A Practical Handbook for the Actor” (Ένα Πρακτικό Εγχειρίδιο για τον Ηθοποιό). Έχει διδάξει σε πλήθος χώρων θεατρικής εκπαίδευσης μεταξύ των οποίων και το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (τα τελευταία 5 χρόνια).

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΡΑΤΖΑΣ: Έχει σπουδάσει υποκριτική στην Αθήνα (Σχολή Αρχή) και σκηνοθεσία Θεάτρου στο Λονδίνο (Master in Theatre Practices). Στη Νέα Υόρκη ειδικεύθηκε στην τεχνική υποκριτικήςPractical Aesthetics (Πρακτική Αισθητική) στο Atlantic Theater Company, τη σχολή που ίδρυσε ο David Mamet και οι συνεργάτες του. Είναι ιδρυτικό μέλος της εταιρείας θεάτρου και πολιτισμού X-Act Art.

Έχει παρουσιάσει δουλειά του σε Αγγλία, Ελλάδα, Ισπανία και Αμερική. Στα πλαίσια της θεατρικής ομάδας X-Act Art  έχει σκηνοθετήσει μία παράσταση ενώ έχει παίξει πρωταγωνιστικά σε 2 παραστάσεις και μια ταινία μεγάλου μήκους (που βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης).  Ως σκηνοθέτης έχει παρουσιάσει δουλειά πάνω στους Α.Στρίντμπεργκ, Ε. Ίψεν, Χ. Πίντερ, Μ. Κρίμπ, και Π. Μάρμπερ. Ως ηθοποιός έχει συνεργαστεί μεταξύ άλλων με τους Peader Kirk, Λεωνίδα Λοϊζίδη, Chris Baldwin, Νέλλη Καρρά, Γιώργο Αγαθονικιάδη, Θωμά Μοσχόπουλο, Φρόσω Μαστρόκαλλου, Λένα Φιλίπποβα και Σπύρο Διαμάντη.  Έχει μεταφράσει, εκτός από θεατρικά έργα, το A Practical Handbook for the Actor (Ένα Πρακτικό Εγχειρίδιο για τον Ηθοποιό)  που αποτελεί το βασικό εγχειρίδιο της Πρακτικής Αισθητικής. Έχει διδάξει σε πλήθος χώρων θεατρικής εκπαίδευσης μεταξύ των οποίων και το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (τα τελευταία 5 χρόνια)

Twitter icon
Facebook icon
Google icon
StumbleUpon icon