Yeah Yeah Yeahs - Mosquito

Μήνυμα σφάλματος

  • Notice: Undefined index: taxonomy_term στην similarterms_taxonomy_node_get_terms() (γραμμή 518 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 στην similarterms_list() (γραμμή 221 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 1 στην similarterms_list() (γραμμή 222 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).

Οι Yeah Yeah Yeahs είναι από τα επιφανέστερα μέλη της σκηνής της Νέας Υόρκης. Η παρουσία τους τα τελευταία δέκα χρόνια είναι τέτοια που δικαιωματικά τους δίνει αυτόν τον τίτλο. To ''Mosquito'' αποτελεί την τέταρτη δισκογραφική τους δουλειά και εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι είναι και η πιο φιλόδοξη. Με το ''Mosquito'' οι Yeah Yeah Yeahs φαίνεται ότι αφήνουν πίσω τους οριστικά τις πρώιμες punk ημέρες  που τους καθιέρωσαν. Κάτι που είχε φανεί και από τον προηγούμενο δίσκο τους ''It's Blitz''. Οι ΥΥΥ παρουσιάστηκαν στις αρχές των 00'ς, ως ένα από τα πολλά Νεοϋορκέζικα συγκροτήματα που έπαιζαν γνήσιο rock 'n' roll και ξαφνικά βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας εξαιτίας της πρωτοφανούς επιτυχίας που σημείωσαν οι συμπολίτες τους The Strokes. Όχι ότι δεν το άξιζαν, κάθε άλλο. To ''Fever To Tell'' ακούγονταν φρέσκο και γεμάτο νεανική ενέργεια, ενώ και ο δεύτερος δίσκος, ''Show Your Bones'', ήταν από τις καλύτερες κυκλοφορίες του 2006. Οι ΥΥΥ έχουν την τύχη να έχουν ως τραγουδίστρια την χαρισματική Karen O. Χαρακτηριστική ερμηνεία σε συνδυασμό με εκπληκτική σκηνική παρουσία και ένα πολύ ιδιαίτερο styling, η Karen O δεν άργησε να γίνει role model για την εναλλακτική γενιά της αρχής της νέας χιλιετίας. Δεν θα ξεχάσω το 2002, όταν ακόμα δεν είχαν κυκλοφορήσει full album και τους είχα πετύχει ως support στους Jon Spencer Blues Explosion στο Λονδίνο, με πόση αυτοπεποίθεση εμφανίστηκαν στη σκηνή και ότι από τότε έδειχναν ότι είναι φτιαγμένοι για σπουδαία πράγματα. Οι ΥΥΥ όμως δεν έχουν μόνο την Karen O ως ατού. Ο  Nick Zinner αποτελεί έναν από τους πιο ευρηματικούς κιθαρίστες των τελευταίων χρόνων και ταυτόχρονα έχει μέγάλη ευχέρια στη σύνθεση σπουδαίων κομματιών.

Όπως αναφέραμε και παραπάνω το ''Mosquito'' αποτελεί την πιο φιλόδοξη δουλειά του συγκροτήματος. Οι Yeah Yeah Yeahs με αυτόν τον δίσκο πραγματοποιούν άνοιγμα σε ακόμα μεγαλύτερο κοινό. Με το καλημέρα ακούμε το single ''Sacrilege'', ένα κομμάτι που μπαίνει στα χωράφια της Lykke Li ακόμα και σε αυτά της Florence. Είναι ξεδιάντροπα σαγηνευτικό με πιασάρικο ρεφρέν και την Karen O να τραγουδά σαν pop ντίβα. Στα συν του τα soul δεύτερα φωνητικά που απογειώνουν το κομμάτι. Κάτι σαν μεταμοντέρνα disco δηλαδή, από αυτή που μας πρόσφεραν απλόχερα φέτος και οι Daft Punk. To ''Subway'', που ακολουθεί, ρίχνει τους τόνους με τα λιτά πλήκτρα του και αφήνει την ερμηνεύτρια να πάρει στις πλάτες της όλο το κομμάτι. Ένα ambient electro θέμα κυριαρχεί στο ''These Paths'', ενώ στο ομόνυμο κομμάτι προγραμματισμένα drums, λούπες και κιθάρες συνυπάρχουν οργιαστικά, παρέχοντας το υπόβαθρο στην Karen O να απαγγείλει το δικό της μανιφέστο. Στο ''Area 52'' θα μπορούσε να τραγουδά η Patti Smith αν ήταν ακόμα νέα. Παράλληλα είναι και το πιο κιθαριστικό κομμάτι του δίσκου με τον τρόπο που το εννοούν οι ΥΥΥ. Ο rapper Dr. Octagon συμμετέχει στο ''Buried Alive'', κάνοντας το πιο σκοτεινό  θυμίζοντας τον παλιό και καλό Tricky. Τα ''Always'' και ''Despair'' προκαλούν το ενδιφέρον του ακροατή με το πόσο δουλεμένα είναι στο studio σε κάθε τους λεπτομέρεια. Σε αυτό το σήμειο πρέπει να απονεμηθούν τα εύσημα στον David Sitek των TV on the Radio, που για άλλη μία φορά αναλαμβάνει την παραγωγή σε δίσκο των ΥΥΥ.

Αναμφίβολα το ''Mosquito'' είναι ένας δίσκος που απευθύνεται σε ευρύτερο κοινό σε σχέση με τις έως τώρα δουλειές της μπάντας. Δυστυχώς για αυτούς όμως τα κομμάτια που περιέχει, αν και παρουσιάζονται σε ένα άψογο περιτύλιγμα, δεν έχουν το κάτι παραπάνω που είχαν οι προηγούμενες δισκογραφικές τους απόπειρες. Αυτό βέβαια δεν αναιρεί ότι το ''Mosquito'' είναι αρκούντως ενδιαφέρων και συστήνεται ανεπιφύλακτα σε όποιον θέλει να ακούσει κάτι που να είναι ταυτόχρονα αξιόλογο και διασκεδαστικό. Θα μπορούσε να ειπωθεί ότι οι ΥΥΥ είναι οι Blondie της γενιάς τους, ακολουθώντας μία παράλληλη δισκογραφική πορεία με εικοσιπέντε χρόνια διαφορά.

Twitter icon
Facebook icon
Google icon
StumbleUpon icon