Οι Acid Baby Jesus μιλούν στο Presspop

Μήνυμα σφάλματος

  • Notice: Undefined index: taxonomy_term στην similarterms_taxonomy_node_get_terms() (γραμμή 518 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 στην similarterms_list() (γραμμή 221 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 1 στην similarterms_list() (γραμμή 222 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).

Ένας από τους καλύτερους δίσκους που ακούσαμε τον τελευταίο καιρό ήταν το Selected Recordings των Acid Baby Jesus. Ένα εκρηκτικό μίγμα αυθεντικού rock 'n' roll με ψυχεδελικές αποχρώσεις. Πριν από λίγες ημέρες μιλήσαμε με τον Μάρκο από τους Acid Baby Jesus και συζητήσαμε για τις εμπειρίες τους από τις περιοδείες τους σε διάφορα μέρη του κόσμου, την οικονομική κρίση και πως επηρεάζει τη δημιουργικότητα και τις νέες τεχνολογίες σε σχέση με τη μουσική.

Το Selected Recordings περιέχει κομμάτια που γράφηκαν σε διαφορετικές περιόδους της μπάντας;

Ναι, ονομάσαμε το δίσκο έτσι γιατί θεωρήσαμε ότι είναι μια ειλικρινής περιγραφή του περιεχομένου. Ξεκινήσαμε ηχογραφώντας υλικό καθημερινά για περίπου 6 μήνες με σκοπό να κάνουμε ένα δίσκο με αρχή, μέση και τέλος. Μπήκαμε στο στούντιο χωρίς έτοιμα κομμάτια με σκοπό να πειραματιστούμε και αυτό πήρε παραπάνω από όσο είχαμε υπολογίσει. Στη μέση αυτής της περιόδου πήγαμε 2 τουρ, ένα μικρό στην Ευρώπη και ένα μεγαλύτερο στην Αμερική. Μετά από 3 μήνες που γυρίσαμε δεν θέλαμε να ξαναπιάσουμε τις ηχογραφήσεις, οπότε ο δίσκος έμεινε στάσιμος όσο έπαιρνε ο καθένας το χρόνο του. Ο Όθωνας που έπαιζε τη μία κιθάρα αποχώρησε για να ακολουθήσει άλλα ενδιαφέροντα. Συνεχίσαμε μετά από 8 περίπου μήνες στο σπίτι, πιο χαλαρά και με καλύτερη διάθεση και έτσι πήρε ουσιαστική φόρμα ο δίσκος που ακούσατε. Συνολικά όλη η διαδικασία πήρε σχεδόν 2 χρόνια και τα κομμάτια έχουν το καθένα μια χρονολογική στρωματοποίηση στη δομή τους, για αυτό και ο τίτλος Selected Recordings.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον για τον ψυχεδελικό ήχο και πολλά συγκροτήματα κινούνται κάπου εκεί. Θεωρείται ότι οι Acid Baby Jesus αποτελούν μέρος αυτής της παγκόσμιας σκηνής;

Είναι δύσκολο να έχουμε αντικειμενική γνώμη για το πώς ακούγεται και εκλαμβάνεται η μουσική μας. Όπως οι περισσότεροι που κατατάσσονται κάπου άθελά τους δεν το συμμεριζόμαστε ακριβώς αλλά δεν μας ενοχλεί κιόλας. Μια κύρια ιδιότητα της μουσικής είναι να είναι ψυχεδελική, να σε μεταφέρει, οπότε ο συγκεκριμένος όρος δεν είναι κακός.

Ο ήχος του συγκροτήματος δεν μοιάζει να έχει επηρεαστεί από τις νέες τεχνολογίες και ακολουθεί πιο κλασσικές φόρμες. Ποια είναι η γνώμη σας για αυτές και τη χρήση τους στη μουσική;

Η μουσική για μας είναι μία. Χωρίζεται σε κατηγορίες και υποκατηγορίες για να βολεύει όταν συζητάς και ψάχνεις για αυτήν αλλά ουσιαστικά είναι όλα συχνότητες, ρυθμοί και οι σχέσεις μεταξύ τους. Μας αρέσουν πολλά πράγματα στη νέα τεχνολογία και τη χρησιμοποιούμε στη μουσική μας, μπορεί να μην ακούγεται αλλά είναι εκεί. Από την άλλη ζούμε στην εποχή όπου κυρίαρχο στοιχείο της τεχνολογίας είναι η μεταφορά στο άυλο στοιχείο, οπότε υπάρχει κάτι στις παλιές, απτές τεχνολογίες που είναι γνώριμες για τα αυτιά μας που μας αγγίζει.

Η κρίση που βιώνει η Ελλάδα, αλλά και αρκετές ακόμα χώρες, αλλάζει αρκετά μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Θεωρείτε ότι άγγιξε τα μέλη της μπάντας και ότι τους έκανε να αναθεωρήσουν κάποιες απόψεις που είχαν πριν;

Φυσικά ναι. Είναι αδύνατο να μη σε αγγίξει κάτι τόσο βασικό όσο το να μην έχεις χρήματα για να ζεις. Και αυτό επηρεάζει με τη σειρά του και τη μουσική που βγάζεις. Παρόλα αυτά στο μυαλό μας η μουσική υπάρχει πάντα σε ένα ξεχωριστό επίπεδο, μακριά από οτιδήποτε γήινο μας απασχολεί. Ελπίζουμε να μείνει έτσι.

Η πολιτική έχει σχέση με το rock ‘n’ roll;

Όλες οι τέχνες μπορούν να έχουν σχέση με ότι θέλουμε. Ό,τι επηρεάζει το δημιουργό επηρεάζει και το δημιούργημα. Αυτό που έχω παρατηρήσει είναι ότι τα περισσότερα έργα τέχνης που με αγγίζουν, μουσική, ταινίες, πίνακες, έχουν πολλαπλές αναγνώσεις. Ελπίζω πως και η δική μας μουσική ανήκει σε αυτήν την κατηγορία.

Τα καλοκαιρινά festival που διοργανώνονται τα τελευταία χρόνια σε νησιά και συγκεντρώνουν αρκετές μπάντες του εναλλακτικού χώρου, έχουν σταθερά αυξανόμενο ενδιαφέρον στο κοινό; Θα σας ενδιέφερε να βρεθείτε στο line up κάποιου εξ αυτών;

Θα μας άρεσε να παίξουμε σε νησιά, είχαμε σκεφτεί πολλές φορές να κάνουμε ένα island tour αλλά δεν έχουμε ακόμα βρει πώς. Ίσως να το κάνουμε μια μέρα.

Στο Selected Recordings υπάρχουν εμφανείς αναφορές στη μουσική παράδοση της Ανατολικής Μεσογείου. Ασχολείστε εκταταμένα με τέτοιες μουσικές ή απλώς σας βγήκε στις ηχογραφήσεις;

Αυτός ο ήχος είναι στο αίμα μας. Τον έχουμε πολεμήσει ως έφηβοι, τον έχουμε αγνοήσει, αλλά κάποια στιγμή βγήκε στην επιφάνεια από μόνος του. Μετά από τα πρώτα μας μεγάλα τουρ, ειδικά στην Αμερική, συνειδητοποιήσαμε πως ο τόπος στον οποίο μεγαλώνεις σε επηρεάζει χωρίς καν να το καταλάβεις. Είναι γοητευτική η χρηστικότητα και ευστοχία της παραδοσιακής μουσικής σε όλο τον κόσμο. Επίσης υπάρχει μια σύνδεση με τη λεγόμενη 'ψυχεδελική' μουσική, με την έννοια ότι μεγάλο μέρος της παραδοσιακής μουσικής ήταν ψυχεδελική, η χρησιμότητά της δηλαδή ήταν να βάζει τον ακροατή σε μια κατάσταση έκστασης για άλλους σκοπούς. Βρίσκουμε κάτι πολύ δυνατό και ειλικρινές σε αυτό.

Ότι έχετε κάνει αρκετές εμφανίσεις στο εξωτερικό, αλλά και ότι πλέον ηχογραφείτε για αμερικάνικο label, δείχνει ότι πιστεύετε στη διεθνή παρουσία της μπάντας αλλά και ότι υπάρχουν και άνθρωποι που πιστεύουν σε εσάς. Ποια θα είναι τα επόμενα βήματα προς αυτή τη κατεύθυνση;

Από την αρχή βρήκαμε γερότερο πάτημα έξω από τη χώρα μας. Η μουσική στην Ελλάδα αντιμετωπίζεται περισσότερο σαν χόμπι ή διασκέδαση, κάτι που κάνουμε στον ελεύθερό μας χρόνο παρά σαν κάτι που αξίζει την προσοχή μας. Στον δυτικό κόσμο υπάρχει συγκεκριμένος τρόπος που λειτουργεί μια μπάντα, δεν είναι ιδανικός αλλά τουλάχιστον υπάρχει. Και εκεί πληρώνεσαι λίγο, και εκεί σχεδόν όλοι οι μουσικοί έχουν δουλειές για να ζουν, αλλά υπάρχει ένα σύστημα στο οποίο μπορεί να ενταχθεί οποιοσδήποτε θέλει να το κάνει. Εδώ δεν υπάρχει κάτι να οδηγήσει κάποιον που ξεκινάει κάτι μόνος του, με μερικές ελάχιστες εξαιρέσεις. Οπότε όποιος θεωρεί τη μουσική του σαν ένα δημιούργημα που έχει αξία είναι δύσκολο να μείνει μόνο εδώ.

Πρόσφατα σας είδε στο Λονδίνο ένας φίλος, ο οποίος μάλιστα είναι και μουσικός, και ενθουσιάστηκε από τη ζωντανή σας εμφάνιση. Ποιο θεωρείτε ως το δυνατό σας σημείο, live ή ηχογραφήσεις;

Είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Μια ηχογράφηση μένει σταθερή μέσα στο χρόνο οπότε έχει περισσότερη σκέψη, περισσότερο μπρος-πίσω, παίρνει πιο πολύ χρόνο, γιατί παράγει κάτι που θα αντέξει για περισσότερο καιρό. Επίσης μπορείς να κάνεις πράγματα που δεν γίνονται live, να φτιάξεις ήχους και τοπία που δεν γίνονται αλλιώς. Μια ηχογράφηση παράγει κάτι το οποίο μπορεί να ακουστεί και εκτός τόπου, εννοώντας ότι δεν προϋποθέτει τη φυσική σου παρουσία. Το live είναι σωματικό, μοιάζει με τελετή, είναι πιο κοντά σε μια έκσταση για εμάς σαν μουσικούς. Απαιτεί να συνεννοούμαστε μεταξύ μας, απαιτεί επικοινωνία χωρίς λόγια. Και φυσικά όταν δουλεύει σωστά και οι μουσικοί επικοινωνούν με τον κόσμο που ακούει είναι το πιο ωραίο συναίσθημα που μπορείς να νιώσεις και από τις δύο πλευρές.

Πέρα από τη μουσική, με τι άλλα πράγματα ασχολείστε;

Ο Τηλέμαχος κάνει μεταπτυχιακό στην ψυχολογία και παίζει πιάνο, ο Νώντας δουλεύει ως γραφίστας/web designer. O Dale παίζει και σε άλλες μπάντες και εγώ δουλεύω ως αρχιτέκτονας. Περνάμε αρκετό χρόνο σε άλλες δραστηριότητες αλλά αυτό κάνει το χρόνο που περνάμε μαζί πολύτιμο και μας αναγκάζει να προγραμματίζουμε καλύτερα την πορεία μας.

Ποιους δίσκους ξεχωρίσατε από τη φετινή παραγωγή μιας και φτάνουμε στο τέλος της χρονιάς;

Θα ήθελα να πω πως έχω ακούσει κάτι καινούργιο αλλά η αλήθεια είναι πως τα περισσότερα που άκουσα φέτος ήταν παλιές κυκλοφορίες. Στο βαν φέτος ακούσαμε πολύ Alice Coltrane και Pharoah Sanders.

 

Twitter icon
Facebook icon
Google icon
StumbleUpon icon