Andrew Emond: Ιστορίες εγκαταλελειμμένων κτιρίων

Μήνυμα σφάλματος

  • Notice: Undefined index: taxonomy_term στην similarterms_taxonomy_node_get_terms() (γραμμή 518 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 στην similarterms_list() (γραμμή 221 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 1 στην similarterms_list() (γραμμή 222 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).

Από όσο θυμάμαι τον εαυτό μου τα εγκαταλελειμμένα κτίρια, παντός τύπου, μου ασκούσαν μια ιδιαίτερη έλξη. Δεν ξέρω αν ήταν η παντελής έλλειψη της ανθρώπινης παρουσίας ή ίσως οι ιστορίες που κουβαλούσαν από την εποχή της άνθισής τους, χαμένες σε μια παρακμιακή πια ησυχία. Παρότι αρκετές φορές στο παρελθόν μπαίναμε στα κρυφά με φίλους σε ερημωμένα εργοστάσια για να τα φωτογραφίσουμε, αυτή η γοητεία του τι θα βρεις στο εσωτερικό τους με ακολουθεί μέχρι σήμερα.

Ο Καναδός φωτογράφος Andrew Emond στο concept με τίτλο Objects of Consequence μας μεταφέρει την παραπάνω αίσθηση, με αντικείμενο επιχειρήσεις και βιομηχανικές μονάδες που δεν άντεξαν το βάρος της μεταβαλλόμενης οικονομικής κατάστασης και χρεοκόπησαν. Για να το πετύχει τρύπωνε στις έρημες εγκαταστάσεις χωρίς άδεια, πολλές φορές την νύχτα ή Κυριακές, όταν και η φύλαξή τους θα ήταν πιο χαλαρή, παίζοντας έτσι με τους δικούς του όρους. Σε αυτές τις εξερευνήσεις αυτό που του κάνει εντύπωση είναι η αίσθηση ότι μόλις έχουν εκκενωθεί και ότι ανά πάσα στιγμή θα μπορούσαν να επαναλειτουργήσουν. Όχι τόσο τα μηχανήματα, όσο τα τηλέφωνα, τα υπομνήματα των εταιριών και τα είδη ρουχισμού είναι που ιντριγκάρουν τον Emond καθώς δείχνουν τους χώρους έτοιμους για μία ακόμα μέρα στην δουλειά, με τα σκονισμένα ημερολόγια μόνο, να σε επαναφέρουν στην πραγματικότητα. “Αυτά ήταν επίσης, αντικείμενα ενδεικτικά τόσο των ανθρώπων όσο και των συστημάτων που έχουν σχεδιαστεί για να ενθαρρύνουν την παραγωγικότητά τους” αναφέρει ο ίδιος και εξηγεί ότι αυτό που πραγματικά είδε σε αυτά “ήταν ότι αποτελούσαν στοιχεία για την πλασματική φύση εργασίας και ότι ίσως η υπόθεση ότι μας οδηγεί σε ένα καλύτερο μέρος δεν είναι αποσυνδεδεμένη από τις πλάνες της.”

Twitter icon
Facebook icon
Google icon
StumbleUpon icon